Kampanie AdWords w praktyce

61
KAMPANIE ADWORDS – ZRÓB TO SAM

Transcript of Kampanie AdWords w praktyce

Page 1: Kampanie AdWords w praktyce

KAMPANIE ADWORDS – ZRÓB TO SAM

Page 2: Kampanie AdWords w praktyce

1. Wprowadzenie do AdWords

2. Struktura konta AdWords

3. Przykładowa kampania

4. Analityka kampanii

ZAGADNIENIA

Page 3: Kampanie AdWords w praktyce

PPC (Pay Per Click) – reklama rozliczana w formiepłatności za każde kliknięcie.

AdWords to system reklamowy firmy Google umożliwiający reklamowanie się w wyszukiwarceGoogle oraz w witrynach partnerskich należących do sieci reklamowej Google AdSense.

CZYM JEST PPC I ADWORDS

Page 4: Kampanie AdWords w praktyce

CTR (%)– współczynnik klikalności(Kliknięcia/Wyświetlenia)

CPC – koszt kliknięcia

Pozycja reklamy – 3 I 8

CZYM JEST PPC I ADWORDS

Page 5: Kampanie AdWords w praktyce

Sieć wyszukiwania – wyszukiwarka Google + partnerzywyszukiwania (onet.pl, AOL).

Sieć reklamowa - Sieć reklamowa to ponad milion witryn, filmów i aplikacji, w których możesz wyświetlać reklamy. 90% odbiorców Internetu na całym świecie i ponad 2 miliony witryn wydawców.

SIEĆ REKLAMOWA I SIEĆ WYSZKIWANIA

Page 6: Kampanie AdWords w praktyce

Tylko sieć wyszukiwania – Google + partnerzy(instalacje aplikacji mobilnej, dynamiczne reklamy w wyszukiwarce).

Tylko sieć reklamowa – reklamy tylko w siecireklamowej (remarketing, zaangażowanie, instalacjeaplikacji mobilnej, reklamy w aplikacjach).

Sieć wyszukiwania z rozszerzeniem na sieć reklamową– połączenie obu typów kampanii.

Kampania produktowa (PLA) – reklamy dla sklepów.

TYPY KAMPANII ADWORDS

Page 7: Kampanie AdWords w praktyce

STRUKTURA KONTA ADWORDS

Page 8: Kampanie AdWords w praktyce

Konto AdWords

• Dostęp do konta

• Dane rozliczeniowe

• Płatności

Najogólniejsza jednostka organizacyjna w AdWords. Można posiadać jedno konto dla jednej domeny.

STRUKTURA KONTA ADWORDS

Page 9: Kampanie AdWords w praktyce

Kampania

• Nieograniczona ilość

• Typ kampanii

• Budżet miesięczny/dzienny

• Geolokalizacja

• Urządzenia

• Język

• Harmonogram reklam

• Rozszerzenia reklam

STRUKTURA KONTA ADWORDS

Page 10: Kampanie AdWords w praktyce

Grupa reklam w sieci wyszukiwania

• Kierowanie: słowa kluczowe

• Reklamy - tekstowe

• Rozszerzenia reklam

STRUKTURA KONTA ADWORDS

Page 11: Kampanie AdWords w praktyce

Grupa reklam w sieci reklamowej

• Kierowanie: słowa kluczowe, miejsca docelowe, tematy, zainteresowanie i remarketing, demografia

• Reklamy – tekstowe, graficzne statyczne, graficzneanimowane, video

• Rozszerzenia reklam

STRUKTURA KONTA ADWORDS

Page 12: Kampanie AdWords w praktyce

STRUKTURA KONTA ADWORDS

Page 13: Kampanie AdWords w praktyce

Słowo kluczowe

• Stawka CPC

• Strona docelowa

• Typ dopasowania

Reklama

• Tekst reklamy

• Strona docelowa

SŁOWA KLUCZOWE

Page 14: Kampanie AdWords w praktyce

Słowa kluczowe – typy dopasowań

Dopasowanie przybliżone - Przykład: kotyMożliwe dopasowane wyszukania: koty, zdjęcia kotów, adoptuj kota

Modyfikator dopasowania przybliżonego –

Przykład: +adoptuj +kotaMożliwe dopasowane wyszukania: adoptuj kota, jak adoptować kota, kot do adopcji

SŁOWA KLUCZOWE

Page 15: Kampanie AdWords w praktyce

Dopasowanie do wyrażenia - Przykład: "adoptuj kota"Możliwe dopasowane wyszukania: adoptuj kota, adoptuj kotka, jak adoptować kota

Dopasowanie ścisłe - Przykład: [adoptuj kota]Możliwe dopasowane wyszukania: adoptuj kota, adoptuj kotka

Dopasowanie wykluczające - Przykład: -bezpłatneNiedopasowane wyszukania: bezpłatna adopcja kotów, bezpłatne kalendarze z kotami

SŁOWA KLUCZOWE

Page 16: Kampanie AdWords w praktyce

• Nagłówek – 25 znaków

• Wyświetlany URL – 35 znaków

• 1 linia tekstu – 35 znaków

• 2 linia tekstu 35 znaków

• URL docelowy - nieograniczony

REKLAMY TEKSTOWE

Page 17: Kampanie AdWords w praktyce

Wynik jakości – wskaźnik jakości słów kluczowychobliczany na podstawie przewidywanegowspółczynnika klikalności, trafność reklamy i jakośćstrony docelowej.

Obliczany przy każdym wyświetleniu reklamy.

Wyższy wynik jakości = wyższy ranking reklamy = wyższa pozycja reklamy przy niższym koszcie zakliknięcie.

WYNIK JAKOŚCI

Page 18: Kampanie AdWords w praktyce

WYNIK JAKOŚCI

Page 19: Kampanie AdWords w praktyce

Ranking reklamy = max. CPC x Wynik Jakości

Faktyczne CPC =

ranking najleszej reklamy do pobicia/nasz wyn. Jakości

+ 0,01 zł

Faktyczne CPC = (1 zł x 5) / 9 + 0,01 zł = 0,57 zł

RANKING REKLAMY

Page 20: Kampanie AdWords w praktyce

Struktura konta jako komoda…

Komoda = kampania

Szuflady = grupy reklam

Części garderoby = reklamy i

słowa kluczowe

STRUKTURA KONTA ADWORDS

Page 21: Kampanie AdWords w praktyce

• Zawsze rozdzielaj sieć reklamową od sieciwyszukwiania.

• Staraj się odwzorować strukturę swojej strony.

• Używaj maksymalnie około 20 słów kluczowych najedną grupę reklam.

• Używaj osobnych kampanii do rozdzielania budżetudla poszczególnych usług/produktów.

STRUKTURA KONTA ADWORDS

Page 22: Kampanie AdWords w praktyce

• Korporacja taksówkarska z Krakowa

• Budżet – 1000 zł miesięcznie

• Zasięg działania – Kraków

• Oferta – przewóz osob – standardowa usługa, taxi bagażowe, bus, zakupy na telefon

PRZYKŁADOWA KAMPANIA

Page 23: Kampanie AdWords w praktyce

Przed przystąpieniem do tworzenia kampanii musimyustalić jej cele!

Taxi:

Zdobycie nowych klientów – wykonanie telefonu do centrali

CELE KAMPANII

Page 24: Kampanie AdWords w praktyce

• https://adwords.google.com/KeywordPlanner

• Strona firmowa

• Oferta – materiały reklamowe

• Strony konkurencji

• http://keywordtool.io/

DOBÓR SŁÓW KLUCZOWYCH

Page 25: Kampanie AdWords w praktyce

DOBÓR SŁÓW KLUCZOWYCH

Page 26: Kampanie AdWords w praktyce

DOBÓR SŁÓW KLUCZOWYCH

Page 27: Kampanie AdWords w praktyce

DOBÓR SŁÓW KLUCZOWYCH

Page 28: Kampanie AdWords w praktyce

DOBÓR SŁÓW KLUCZOWYCH

Page 29: Kampanie AdWords w praktyce

TWORZENIE STRUKTURY KONTA

Page 30: Kampanie AdWords w praktyce

PŁATNOŚCI

Page 31: Kampanie AdWords w praktyce

PŁATNOŚCI

Page 32: Kampanie AdWords w praktyce

PŁATNOŚCI

Page 33: Kampanie AdWords w praktyce

TWORZYMY KAMPANIĘ

Page 34: Kampanie AdWords w praktyce

TWORZYMY KAMPANIĘ

Page 35: Kampanie AdWords w praktyce

TWORZYMY KAMPANIĘ

Page 36: Kampanie AdWords w praktyce

TWORZYMY KAMPANIĘ

Page 37: Kampanie AdWords w praktyce

TWORZYMY KAMPANIĘ

Page 38: Kampanie AdWords w praktyce

TWORZYMY KAMPANIĘ

Page 39: Kampanie AdWords w praktyce

TWORZYMY KAMPANIĘ

Page 40: Kampanie AdWords w praktyce

TWORZYMY KAMPANIĘ

Page 41: Kampanie AdWords w praktyce

TWORZYMY KAMPANIĘ

Page 42: Kampanie AdWords w praktyce

TWORZYMY KAMPANIĘ

Page 43: Kampanie AdWords w praktyce

TWORZYMY KAMPANIĘ

Page 44: Kampanie AdWords w praktyce

TWORZYMY KAMPANIĘ

Page 45: Kampanie AdWords w praktyce

TWORZYMY KAMPANIĘ

Page 46: Kampanie AdWords w praktyce

ANALIZA KAMPANII – CPC, POZYCJA, CTR

Page 47: Kampanie AdWords w praktyce

ANALIZA KAMPANII – WYNIK JAKOŚCI

Page 48: Kampanie AdWords w praktyce

ANALIZA KAMPANII – WYNIK JAKOŚCI

Page 49: Kampanie AdWords w praktyce

ANALIZA KAMPANII – WYNIK JAKOŚCI

Page 50: Kampanie AdWords w praktyce

ANALIZA KAMPANII – WSZYSTKIE FRAZY

Page 51: Kampanie AdWords w praktyce

ANALIZA KAMPANII – WSZYSTKIE FRAZY

Page 52: Kampanie AdWords w praktyce

ANALIZA KAMPANII – GOOGLE ANALYTICS

Page 53: Kampanie AdWords w praktyce

• Śledzenie celów

• Śledzenie transakcji e-commerce

• Budowanie zaawansowanych list remarketingowych

• Automatyczne liczenie współczynnika konwersji, ROI itp.

ANALIZA KAMPANII – GOOGLE ANALYTICS

Page 54: Kampanie AdWords w praktyce

• Aby połączyć konta AdWords i Analytics musząznajdować się na wspólnym koncie Google.

• Musimy posiadać pełny dostęp do obu kont.

ANALIZA KAMPANII – GOOGLE ANALYTICS

Page 55: Kampanie AdWords w praktyce

ANALIZA KAMPANII – GOOGLE ANALYTICS

Page 56: Kampanie AdWords w praktyce

ANALIZA KAMPANII – GOOGLE ANALYTICS

Page 57: Kampanie AdWords w praktyce

ANALIZA KAMPANII – GOOGLE ANALYTICS

Page 58: Kampanie AdWords w praktyce

ANALIZA KAMPANII – GOOGLE ANALYTICS

Page 59: Kampanie AdWords w praktyce

GOOGLE ADWORDS…

Page 60: Kampanie AdWords w praktyce

• adwords.google.com/KeywordPlanner

• keywordmixer.com

• goo.gl/WkfKJ8

• adwords-pl.blogspot.com

• support.google.com/adwords/

• blog.semanticad.pl

• kampanieadwords.org/wiedza-ppc/

PRZYDATNE LINKI

Page 61: Kampanie AdWords w praktyce

DZIĘKUJĘ