Yeni Medyada Reklamcılık Terimler
Click here to load reader
-
Upload
emrah-yedekci -
Category
Social Media
-
view
720 -
download
4
description
Transcript of Yeni Medyada Reklamcılık Terimler
Yeni Medyada Reklamcılık – ÖNEMLİ TERİMLER
Hazırlayan: Emrah YEDEKCİETİCARET VE ONLINE REKLAMCILIK UZMANI
Online Reklam alanları• Search engine• Milyonlarca web sitesini
okuyup internet kullanıcılarına aradıkları terimleri gösteren sistemdir.
• Search engine marketing (SEM)
• Arama motorlarında reklam yayınlama yöntemidir. Kullanıcıların aradıkları terimlere uygun reklamlar gösterilmesini sağlar. Arama motorlarına reklam vermek ücretlidir. CPC CPM şeklinde teklifler verilebilir.
Küçük resim eklemek için simgeyi tıklatın
Reklamlar hangi mecralar için verilir!
• E-commerce / e-ticaret• En basit tanımıyla web üzerinden
alışveriş yapılmasıdır.• Business-to-business (B2B)• Kurumlar/işletmeler arası ticaret• Business-to-consumer (B2C)• Firmadan tüketiciye ticaret• Landing page / hedef sayfa, iniş
sayfası• Bir form doldurulması
Bir sayfaya ulaşmaBir doküman indirilmesiBir şey satın alınması
• Micro site / mikrositeMicro site demek herhangi bir ürün ya da hizmete ilişkin yoğunlaşmış bir web sitesi demektir. Dikey satış
• Classified ad / ilan sayfaları• Çeşitli ilanların yayınlandığı web siteleri
( iş ilanı, ev arkadaşı v.s.)• online branding : Online markalaşma
(Sosyal Medya araçlarında hatırlayalım)
Güvenlik önlemlleri
Security certificate | güvenlik sertifikası
Web sitelerine verdiğiniz kişisel bilgilerinizin kopyalanmaması,
kayıt altına alınmaması için
hazırlanmış sistemlerdir.Bir çok ciddi reklam ağı tarafından istenmektedir!
Reklam Terimleri ve Açıklamaları
• Metin reklam | textad• Web sitelerinde veya arama motorlarında metin şeklinde
oluşturulmuş reklamlardır.• Transitional ad | ara reklam
geçiş sayfası reklamı (pop-up, yanıp sönen sayfa içi reklamlar)
• Ad network |Reklam ağı• yayıncı ve reklam vereni buluşturan platform
• Ad server |reklam sunucusu• -bir web sitesinde ki reklamların yayınlanması,
yönetilmesi ve raporlanmasını sağlayan sistemdir
Reklam Terimleri ve Açıklamaları
• Adspace |reklam alanı• Web sitesinde reklamlar, reklamcılar için ayrılan
bölümlerdir• Adspending |reklam harcamaları• Reklam yayınları için harcanan tutarlar.• Advergaming • Videoların veya oyunların içine reklam yerleştirmedir. • Advertorial | haber şeklinde reklam• Pazarlanacak ürün veya hizmete haber süsüyle reklam
verilmesidir.• Affiliatemarketing |Satış ortaklığı• Kişinin satış ortaklığı sunan sitelerden seçtiği ürünleri
kendi çabasıyla satıp, kendine düşen payı almasıdır.
Reklam Terimleri ve Açıklamaları
• Application, app / uygulama• Çeşitli platformlara veya Mobil cihazlara göre yazılmalarla
geliştirilen uygulamalardır. Bazen bir yarışma bazen bir oyun olabilir.
• Aspectratio • Görselin genişliğinin yüksekliğine oranı• Behavioral targeting / davranışsal hedefleme İnternette kullanıcıları çerezler aracılığı ile izleyip, bıraktığı
izleri de değerlendirip sonra kullanıcıya davranışlarına uygun olan ilgilerini çeken en iyi reklamı göstermeye çalışır. Bazen demografinizden, bazen coğrafik bilgilerinizden bazen de siteleri gezme alışkanlıklarınızla ilgili bilgilerden dolayı size özel reklamlar görebilirsiniz. Ancak bu reklamları diğer gösterimdeki reklamlardan ayırt etmeniz mümkün değildir. Reklam networkü ne kadar büyükse sistem o kadar performanslı işler. Mesela diyelim ki bir iş kadınısınız ve kıyafetlerinize özen göstermeniz gereklidir işlerinizin yoğunluğundan alışverişinizi internet üzerinden yapıyorsunuz.
Reklamlarınızı Yönetin
• Behavioral targeting / davranışsal hedefleme Gideceğiniz belli başlı siteler var. Kıyafetleriniz ile ilgili
sitelerde pratik bilgilere bakabilirsiniz, sonra kadın veya fitness sitelerinde dolaşabilirsiniz, birikiminiz varsa da ekonomi hakkındaki haberleri yüzeysel okursunuz..
• Remarketing Remarketing, markanızla daha önce ilgilenmiş, reklamınızı
incelemiş potansiyel müşterilerinizi tekrar hedeflemenizi sağlayan bir reklam modelidir.
Reklamlarınızı Yönetin• Caching / önbelleğe alma, önbelleğe kaydetme• Çok sıklıkla istekte bulunulan ancak içeriği çok fazla değişmeyen
sayfaların ya da istekte bulunulan içeriklerin tekrar tekrar oluşturulma sürecine girmeden, daha önce hazır olarak tutulan nesneden cevap verilmesi sürecini yönetmektir. Bazen mevcuttaki reklamların görünmemesine değişen içeriğin fark edilmemesine ve farklı arama sonuçları almaya neden olabilir.
• pay-per-click (PPC)• Tıklama başına ödeme, dijital reklamcılıkta belki de en çok kullanılan
yöntemdir. Reklamların kullanıcılar tarafından tıklanmasıyla maliyet oluşur.
• pay-per-impression (PPI)• Gösterim başına ödeme şeklidir. Reklamlarınızın tıklanıp
tıklanmamasının hiç bir önemi yoktur. Maliyeti belirleyen faktör reklamın kaç kişiye gösterilmiş olduğudur.
• pay-per-sale (PPS)• Yayınlanan reklamlar için değil, satılan her ürün veya hizmet için
maliyetlendirildiğiniz ödeme şeklidir.
Reklamlarınızı Yönetin• Campaign / kampanya• Reklam mecralarında (AdWords gibi) çeşitli temel özellikleri
(konum para birimi bütçe ) ve planlamayı barındıran alandır Kampanyalar altında Reklam Grupları bulunabilir.
• Cap / üst limit• Örnek: Harcama üst limiti reklam Kampanya 100 TL harcadı mı
dursun!• click |tıklama• Online Reklamcılığın genel itibari ile baz aldığı geri dönüş birimi! • Clickfraud / tıklama hilesi• Çeşitli yazlımlar aracılığı ile özelikle bir aracı tarafından reklam
alan sitelerin etik olmayan gelir elde etmeye çalışma yöntemi• click rate | tıklama oranı• Reklamların veya bağlantıların tıklama sayısının gösterim sayısına
oranıdır. Örneğin 10defa gösterilen bir reklam 1 defa tıklanıyorsa, bu reklamın tıklama oranı %10'dur.
Reklam Terimleri ve Açıklamaları
• Click through rate (CTR) Tıklama oranı• İnternet reklamını tıklayan kullanıcıların, görüntüleyen
kullanıcılara oranıdır. Toplam tıklanma bölü (/) toplam görüntülenme şeklinde hesaplanır.
• Örnek;Bir banner reklamı 1.000 kişi tarafından görüntülediyse fakat sadece 10 kişi tıkladıysa, banner’ın “Tıklanma oranı” %1′dir.
• 10 / 1.000 = 0.01 = %1 • Bonus impression• ek gösterim, ücretsiz gösterim• Bounce rate• siteden çıkma oranı• • İçerik ağı• Kısaca reklam alan web sitelerinin bütünüdür.• Content provider / içerik sağlayıcı
Reklam Terimleri ve Açıklamaları
• Contextual advertising / içeriğe bağlı reklam• • Cost per action (CPA)• Reklamlar sonucunda oluşan her eylem için ödeme
yapılmasıdır.• Cost per click (CPC)• Tıklama başına oluşan maliyet• Cost per Lead (CPL) | Üyelik Başına Maliyet• Kayıt, üyelik başına ödeme yöntemidir. Reklam verenlerin her
üyelik için ödeme yaptığı ödeme sistemidir. • • Cost per Mille (CPM) | 1000 Gösterim Başına Maliyet• 1000 Gösterim başına fiyatlandırma demektir. Reklamlar her
1000 gösterime ulaştığı zaman borçlandırılırsınız. Bu ödeme yöntemini seçerken reklam vereceğiniz sitelerin analizini iyi yapmanızı öneririz, aksi taktirde pek memnun kalmayabilirsiniz.
Reklam Terimleri ve Açıklamaları
• cost per sale (CPS) |satış başı maliyet• Reklamlar sonucu satılan ürün veya hizmet başına ödeme
yaptığınız sistemdir.
• earnings per click (EPC) / tıklama başı gelir
• earnings per visitor (EPV) / ziyaretçi başı gelir
• effectivecostper mille,(eCPM)• EffectiveCost Per Mille Impressions, “Etkin Bin Gösterim Başına
Maliyet” anlamına gelir. eCPM reklam modelinde, CPM ve CPC reklamlardan elde ettiğiniz toplam kazançlar “bin gösterim başına gelir” cinsinden tek kalemde raporlanır.
• impression / gösterim• Frequencyonline ad / Gösterim sıklığı frekans, sıklık
Reklam Terimleri ve Açıklamaları
• customization• özelleştirme, kişiselleştirme• demographictargeting /demografik hedefleme• Doğru Kitleye Erişim İşletmeniz, belirli bir yaş aralığı veya
cinsiyetteki belirli bir müşteri grubuna hitap ediyorsa, ürünlerinizle veya hizmetlerinizle ilgilenme olasılıkları daha yüksek olduğundan, reklamlarınızı bu kitleye hedeflemektir
• Geographictargeting / coğrafi hedefleme• Belirli bir Bölgeyi hedefleyen reklamlar Örnek: sadece İstanbul• monthly impressions (MI) / aylık gösterim• Conversion | dönüşüm• Pazarlama faaliyetleri sonucunda web sitesini ziyaret etmiş
kullanıcıların forum doldurma, alışveriş yapma, kayıt yaptırma v.b davranışlarıdır.
• conversion rate | geri dönüş oranı, dönüşüm oranı• Web sitesini ziyaret eden kullanıcılar ve dönüşümü gerçekleştiren
kullanıcılar arasındaki orandır.
Reklam Terimleri ve Açıklamaları
• customization• özelleştirme, kişiselleştirme• demographictargeting /demografik hedefleme• Doğru Kitleye Erişim İşletmeniz, belirli bir yaş aralığı veya
cinsiyetteki belirli bir müşteri grubuna hitap ediyorsa, ürünlerinizle veya hizmetlerinizle ilgilenme olasılıkları daha yüksek olduğundan, reklamlarınızı bu kitleye hedeflemektir
• Geographictargeting / coğrafi hedefleme• Belirli bir Bölgeyi hedefleyen reklamlar Örnek: sadece İstanbul• monthly impressions (MI) / aylık gösterim• Conversion | dönüşüm• Pazarlama faaliyetleri sonucunda web sitesini ziyaret etmiş
kullanıcıların forum doldurma, alışveriş yapma, kayıt yaptırma v.b davranışlarıdır.
• conversion rate | geri dönüş oranı, dönüşüm oranı• Web sitesini ziyaret eden kullanıcılar ve dönüşümü gerçekleştiren
kullanıcılar arasındaki orandır.
Reklam Terimleri ve Açıklamaları
• Re-targeting | Yeniden hedefleme Remarketing ile farkı?
• Web sitenizi ziyaret etmiş kullanıcıların bilgisayarlarına çerez bırakıp, onlara özel reklamlar gösterebileceğiniz hedefleme yöntemidir. Geri dönüşler açısından en fazla orana sahip reklam modelidir.
• Cookie |çerez• Gerçekleşen web site ziyaretleri sonunda
sistemin sizi izlemek için tarayıcınıza yerleştirdiği çerezlerdir. Bu sayede web sitenizi ziyaret etmiş kullanıcılara farklı pazarlama yöntemleri ile tekrar hedefleyebilirisiniz.
Reklam Terimleri ve Açıklamaları
• Digital media planning / dijital medya planlama• Farkındalık yaratmak
Trafik yaratmakKayıt elde etmekSatış sağlamak
• Direct marketing / doğrudan pazarlama• Direct marketing, tüketici ile karşılıklı etkileşim içinde
olan, çift yönlü bir pazarlama yöntemidir. Burada tüketici de pazarlamacı firmaya geri dönebilmektedir. Bu sayede de pazarlama yapan firmalar tüketicinin tepkisini ölçerek pazarlama stratejilerini geliştirme imkanı bulmaktadırlar. E-mail ve Tele marketing
• E-mail campaign / e-posta kampanyası• E-mail marketing / e-posta ile pazarlama
Reklam Terimleri ve Açıklamaları
• Display aadvertising /görüntüleme esaslı reklam• DisplayAdvertising olarak da adlandırılan Banner’lar ve
Zenginleştirilmiş Medya Uygulamaları • Expandable banner / Genişleyen banner• Floating ad / Kayan reklam• Animated GIF |hareketli GIF• Flash animasyonlara göre daha hızlı ve hemen her
Tarayıcı tarafından tanınan haraketli resim formatı! Reklamlar için ideal bir seçenek
• video ad |video reklam• Video formatında yayına sunulan reklam türüdür.
Reklam Terimleri ve Açıklamaları• Latency/ bekleme süresi, gecikme• bağlantı, link• mobile advertisement /mobil reklamcılık• mobile content / mobil içerik• mobile marketing/mobil pazarlama• online marketing• online pazarlama, çevrimiçi pazarlama• malvertising / zararlı reklam• spam |istenmeyen e-posta• Kötü amaçlı olabilecek e-postaların farklı bir kategoride tutulmasıdır. E-
Posta sunucuları spam mailleri kullanıcı güvenliği açısından filtreleyebilmektedir.
• pharming• Kullanıcıyı istediği web sitesi yerine başka bir siteye yönlendirmektir.
Farkında olmadan aynı tasarıma sahip tamamen farklı bir siteye bilgilerinizi verebilirsiniz
• phishing | e-dolandırıcılık• Kullanıcının bir şekilde kandırılarak özel bilgilerinin ele geçirilmesi
demektir. Bunlar kredi kartı bilgileri, banka hesap numaraları, mail adresler, sosyal medya hesapları olabilir
•
Reklam Terimleri ve SEO
• Search Engine Optimization (SEO) | arama motoru optimizasyonu
• Web sayfalarının değerini arama motorları gözünde arttırılmasıdır. Site içi ve site dışı düzenlemeler yapılarak arama motorlarında daha üst sıralarda görünme şansınız vardır.
• Hyperlink /bağ• Keyword / anahtar kelime• Alt text• Arama motorlarının (Google) sayfa değerinin yükselmesi
için bir sitenin kendi ana sayfasında veya herhangi bir alt sayfasında başka bir siteye banner veya text link vermesi veya barındırması. (Google Tarafından hoş karşılanmıyor!)
• Anchortext / Çapa Metni• link metni, bağlantı metni•
Reklam Terimleri ve Açıklamaları
• online branding : Online markalaşma• Social Marketing / sosyal pazarlama• Social media / sosyal medya• social network |sosyal ağ• Kişilerin internet üzerinde kendi kimliklerini
tanımlayıp, diğer insanlarla etkileşime geçebileceği sistemdir.
• Blog• blog, Internet günlüğü, web günlüğü
Reklam Terimleri ve Açıklamaları
• uniqueuser | tekil kullanıcı• Web sitelerinde bir veya daha fazla girişte
bulunan gerçek kullanıcı sayısıdır. Ölçümlenirken kullanıcının IP adresi ve profil bilgileritemel alınır.
• uniquevisitor | Tekil ziyaretçi• Sitenize belirli bir süre zarfında girmiş benzersiz
ziyaretçilerdir. Karşınıza gün,ay ve yıl değer alınarak çıkabilir. uniquevisitor, uniquevisit ile pek sık karıştırabiliyor, bu ikisi arasındaki fark uniquevisitor kişi olarak değer alırken uniquevisit ziyaret olarak değer alıyor. Uniquevisitor çerezlerle çalıştığı için bir bilgisayardan farklı iki tarayıcından siteye giriş olduğunda iki uniquevisitor olarak kayda geçer.
Reklam Terimleri ve Açıklamaları
• pageview (PV) | sayfa gösterimi• Bir web sitesinin sayfalarının toplan gösterim
sayısıdır. Web sitesinde her sayfa değişimi pageview'i arttırır.
• visitduration |ziyaret süresi• -Siteyi ziyaret eden kullanıcıların, sitede
geçirdikleri zaman.• viralmarketing |viral pazarlama• Kısaca Ağızdan Ağza satış yöntemiyle tüketiciyi
pazarlamacı olarak kullanmadır. Ürün kendi reklamını kendi yapmaya başlar. Viral pazarlamanın etkisi diğer pazarlama yollarına göre daha büyüktür çünkü çevrenizdekilerin onayı varmış doğrultusunda hareket edersiniz.