Zobacz, jak zrobić fajną reklamę

Post on 12-Jun-2015

842 views 1 download

description

Tutaj testujemy opis

Transcript of Zobacz, jak zrobić fajną reklamę

Google Confidential and Proprietary 1

Programy reklamowe Jak to działa ?

2Google Confidential and Proprietary

www.google.pl

wiadomości

3Google Confidential and Proprietary

Wyniki organiczne vs. AdWords

Linki sponsorowane – pozycja zależy od reklamodawcy.

Wyniki organiczne – niezależne pozycjonowanie przez obiektywne algorytmy

4Google Confidential and Proprietary

Kampanie kierowane na strony AdSense

BlogiAktywni użytkownicy online

Serwisy muzyczneRozrywkowa społeczność

Wiadomo ściTechnologiczne, ekonomiczne, regionalne

Klienci odwiedzają dziennie miliony stron zgodnych z ich zainteresowaniami.

Gry onlineInne serwisy społecznościowe

5Google Confidential and Proprietary

Reklama na Stronach z Treścią

Konsumenci widzą reklamy, gdy przebywaj ą w Internecie

• Tematyka: Komputery

• Powiązane reklamy

• Wyświetlane w nawiązaniu do Treści Strony

Content Network

6Google Confidential and Proprietary

Formaty reklamowe

Image Ads

Gadget Ads

Text Ads

Video Ads

Reklamy Googlewww.imperiaonline.org

Gry Java od PlayŚciągaj najnowsze gry Java.Graj z Play!PlayMobile.pl

Google Confidential and Proprietary 7

Ile ruchu może na serwis Dziennik.pldostarczyć Google?

8Google Confidential and Proprietary

Potencjał

1,691

1,374

997

497

421

383

269

215

0 200 400 600 800 1,000 1,200 1,400 1,600 1,800

Życie na luzie

Hi-Tech

Polityka i wydarzenia

Kobieta

Motoryzacja

Nauka, edukacja

Sport

Gospodarka

Thousands

Potencjał ilo ści sesji

6 mln nowych sesji miesięcznie

9Google Confidential and Proprietary

Inne produkty?

10Google Confidential and Proprietary

Google Confidential and Proprietary 11

Część druga - SzkolenieJak prowadzić aukcję w AdWords?

12Google Confidential and Proprietary

Podstawy: Pozycja reklamy - Fakty

1. Wyższe pozycje uzyskują więcej kliknięć

2. Pozycja (AdRank) = Max CPC x Wynik Jakości (Quality Score)

3. Dobry Wynik Jakości zmniejsza min CPC

Im lepszy Wynik Jakości, tym więcej kliknięć i mniejszy koszt!

X =

QSCPC Pozycja

13Google Confidential and Proprietary

Podstawy: Co to jest Wynik Jakości?

Wynik Jakości odzwierciedla znaczenie i popularność reklamy dla użytkowników

Im lepsza i bardziej powiązana z wyszukiwaną frazą reklama - tym więcej klikających w nią użytkowników

Wynik Jakości to:

Współczynnik klikalności (CTR) – jak często użytkownicy widzący reklamę w nią klikają

Zawartość – słowa kluczowe w treści reklamy i na stronie

Historia – czy konto posiada historię efektywności kampanii?

i inne czynniki...

14Google Confidential and Proprietary

Pozycja (Ad Rank)

Ad #1

Ad #2

Ad #3

Ad #4

Ad #5

Ad #6

Ad #7

Ad Rank = MaxCPC * QS

15Google Confidential and Proprietary

Ad #1Ad #2

Ad #3Ad #4

Ad #5

Ad #6

Ad #7

Ad Rank = MaxCPC * QS

Ad #8

Ad #9

Pozycja (Ad Rank)

16Google Confidential and Proprietary

Rzeczywiste CPC

$0.37($0.37 x 1.8% = 0.66)

10.72($0.40 x 1.8%)

1.8%$0.40A

3

2

Position

$0.05

$0.39($0.39 x 1.0% = 0.39)

Actual CPC

0.38($0.25 x 1.5%)

0.65($0.65 x 1.0%)

Rank Number

1.5%

1.0%

CTR

C

B

Advertiser

$0.25

$0.65

maximum CPC

AdWords Discounter obniża CPC o poziomu, który wystarcza by wygraćaukcję

Google Confidential and Proprietary 17

Struktura konta AdWords

18Google Confidential and Proprietary

Struktura konta AdWords

KONTO ADWORDS

GRUPA REKLAM

KAMPANIA

GRUPA REKLAM

GRUPA REKLAM

KAMPANIA

Konto AdWords (max 25 kampanii). Kampania (max 100 grup reklam).

Konto:

Adres Email

Hasło

Informacja o Kliencie

Dane Płatności

Kampania:

Kierowanie Geograficzne

Dzienny Budżet

Daty Początku/Końca

Grupa Reklam:

Słowa kluczowe

Reklamy

19Google Confidential and Proprietary

• Kampanie dostosowane do struktury strony

• budżet przypisany do grup produktów

• Kampanie sezonowe lub kierowane geograficznie

• ustalanie początku i końca kampanii

• osobne kampanie na różne języki lub lokacje

• Grupy słów dostosowane do teksów reklam

• słowa brandowe – teksty ze sloganem, marką

• słowa sprzedażowe – tekst: przewagi, bonusy

• łatwe uruchamianie promocji, wprowadzanie zmian

CTR

Słowa kluczowe

Zalety dopasowania struktury konta

Google Confidential and Proprietary 20

Słowa kluczowe

21Google Confidential and Proprietary

Słowa kluczowe

Dokładne

(Exact) Zbli żone

(Broad)

Wykluczaj ąceDopasowanie

frazy

(Phrase)

Rodzaje dopasowania słów kluczowych:

22Google Confidential and Proprietary

Słowa kluczowe

Dopasowanie zbli żone

Dopasowanie zbli żone

• Reaguje także na synonimy i słowa podobne

• Przykład: używane samochody

Reklama pojawi się:

używany samochód

używane auta

niemieckie używane samochody

używane tanie samochody

23Google Confidential and Proprietary

Słowa kluczowe

Dopasowanie

frazy

Dopasowanie frazy

• Reklama pojawia się jedynie dla zapytańzawierających identyczną frazę

• Przykład: “u żywane samochody”

Reklama pojawi się:

używane samochody z Niemiec

tanie używane samochody

Reklama nie pojawi się:

używane tanie samochody

używany samochód

szybkie samochody

24Google Confidential and Proprietary

Słowa kluczowe

Dokładne

Dopasowanie dokładne• Najbardziej ‘precyzyjna’ forma dopasowania

• Reaguje jedynie na zapytania identyczne ze słowem kluczowym

• Przykład: [używane samochody]

Reklama pojawi się:

używane samochody

Reklama nie pojawi się:

samochody używane

używane tanie samochody

używane samochody z Niemiec

używany samochód

25Google Confidential and Proprietary

Słowa kluczowe

Zbli żone

Wykluczaj ące

Wykluczaj ące słowa kluczowe

(negatives)• Ograniczają wyświetlanie przy niechcianych zapytaniach

• Przykład: -wypadkowe

Wykluczaj ące

Wykluczaj ące

Dopasowanie

frazy

(Phrase)

26Google Confidential and Proprietary

• [używane samochody] (dokładne)

• mały zasięg, bardzo precyzyjne zapytania

• wysoki CTR, walka o pozycję, konkretny produkt

• ”używane samochody” (fraza)

• mniejszy zasięg ale dokładniejsze dopasowanie

• tytuły, nazwy własne, typy i modele

• używane samochody (zbliżone)

• duży zasięg – wysoka liczba odsłon

• skuteczny gdy istnieje wiele wariacji słowa

• niski CTR

CTR

Słowa kluczowe

Zalety ró żnych typów dopasowania

Google Confidential and Proprietary 27

Tekst Reklamowy

28Google Confidential and Proprietary

Tekst Reklamowy

Nagłówek: Puma 25 znaków

Linia 1: Puma – większy wybór. 35 znaków

Linia 2: Sprawdź jak niskie są ceny. 35 znaków

Widoczny URL: www.allegro.pl 35 znaków

29Google Confidential and Proprietary

Tekst Reklamowy - porady

• Nagłówek:

� Zawierający słowo kluczowe lub wyglądający wyjątkowy na tle innych

� Nazwa firmy w tytule nie zawsze jest skuteczna

• Tekst odpowiadaj ący słowom kluczowym:

� Cena produktu w tekście reklamy (bilety od 199 zł!)

� Wezwanie do działania (Sprawdź, Zobacz, Zarejestruj się)

� Komunikowanie przewag konkurencyjnych (Gwarancja, Rabat)

� Lokalizacja reklamy (Obuwie męskie Kraków)

� Krótkie komunikaty (Sprawdź promocje!, Rejestracja za darmo!)

• Widoczny URL

� Interkapitalizacja www.KoloroweTapety.pl

� Bez www KoloroweTapety.pl

30Google Confidential and Proprietary

Tekst Reklamowy - KIT

Narzędzie do wstawiania Słów Kluczowych

(Keyword Insertion Tool)

• Wstawia wywołujące reklamę słowo kluczowe do tekstu reklamy

Nagłówek: {Keyword:Buty sportowe} 25 znaków

Linia 1: {Keyword:Buty sportowe} – większy wybór. 35 znaków

Linia 2: Sprawdź jak niskie są ceny. 35 znaków

31Google Confidential and Proprietary

Tekst Reklamowy

Co wolno, a czego nie wolno zamieszczać?

https://adwords.google.pl/select/guidelines.html

Wskazówki Redakcyjne Google AdWords

Google Confidential and Proprietary 32

Etapy tworzenia kampanii

33Google Confidential and Proprietary

Cztery etapy tworzenia Udanej Kampanii

1Myśl jak użytkownik –identyfikacja odbiorcy

2Twórzi grupuj wartościowe słowa kluczowe

4Śledź efekty –optymalizuj ROI 3

Testuj teksty reklam i słowa kluczowe

Google Confidential and Proprietary 34

Content Network

35Google Confidential and Proprietary

Szybko, łatwo i przyjemnie!

Wystarczy określić kontekst !

Przykładowa kampania dla kosmetyków:

Lista słów kluczowych (3 -10 słów):1 grupa: kobieta, zdrowie, kosmetyk2 grupa: kosmetyki kobiece, kremy, skóra3 grupa: piękna twarz, makijaż, pielęgnacja

Reklamy:Siła brandu, slogan reklamowy, call to action, pomysł na wyjątkowość !

Możliwość umieszczania kampanii displayowych, video i dla wybranych kampanii rozliczeń PPA (Pay Per Action)

Kampanie kierowane na Content Network